Grote Paniek op Harselaar Oost

Donderdagavond 31 maart 2011 was er voor onze EHBO-verenigingen Barneveld en Zwartebroek/Terschuur een oefening georganiseerd. SCA Packaging Nederland aan de Hermesweg was bereid gevonden om een calamiteit in hun bedrijfspand te laten plaatsvinden. Om 19.30 uur werden onze EHBO-leden, door middel van een briefing, in drie groepen verdeeld met in elke groep een teamleider. Deze teamleider zorgde voor de triage van de slachtoffers, wat inhoud dat ze kijken welk slachtoffer er prioriteit heeft en welk niet.

Nadat de briefing was geweest, konden de leden dan eindelijk aan het werk. Eerst de verbandtassen verdelen en dan naar de toegewezen hal. Daar troffen de hulpverleners in de verschillende hallen totaal 19 slachtoffers aan met diverse verwondingen waaronder een open botbreuk, iemand met een hand eraf, een persoon met hartklachten, verbrandingen en twee vechtende collega’s die het de hulpverleners lastig maakte.

De oefenleiding vond het geweldig dat er zoveel leden waren gekomen voor deze oefening. De ruim 55 hulpverleners die er waren, hebben zo adequaat mogelijk de slachtoffers ter plekke geholpen. Hierdoor werd de oefening als leerzaam, geslaagd en voor herhaling vatbaar bevonden. Met dank aan LOTUSkring Ede die de ‘slachtoffers’ leverden en SCA Packaging Nederland die de locatie beschikbaar heeft gesteld.

0 antwoorden

Meepraten?